Akce! DOPRAVA ZDARMA při objednávkách přes zásilkovnu.

Poznejte plný potenciál přírodní superlátky zvané Kvercetin

Kvercetin je silný přírodní flavanoid a antihistaminikum, který patří mezi nejvíce studované látky na světě. A není se ani čemu divit.

Kvercetin je v podstatě rostlinný pigment nacházející se v tmavě zabarveném ovoci a zelenině s celou řadou úžasných účinků, kterým se podrobněji budeme věnovat v tomto článku.

Mezi jeho nejbohatší zdroje patří: červená cibule, borůvky, jablka, hrozny (zejména červené), červené víno, třešně, ostružiny, brusinky, rajčata, kakao, olivový olej, fazole a citrusové plody.

1. Kvercetin a záněty

Kvercetin má výrazné protizánětlivé vlastnosti, přičemž tato jeho vlastnost by se dala považovat za jednu z nejklíčovějších, protože samotný zánět je příčinou celé řady dalších chronických onemocnění, jako jsou revmatoidní artritida, Crohnova choroba, cukrovka, deprese, onemocnění srdce, cévní mozkové příhody i mnohé další. (Scientific American, 2009).

Díky svým protizánětlivým vlastnostem může kvercetin snižovat zánět spojený s alergickými reakcemi a astmatem. Tyto účinky jsou důležité při zmírňování dlouhodobých symptomů alergie.

2. Antioxidační působení

Kvercetin je silným antioxidantem, který pomáhá chránit buňky před poškozením způsobeným volnými radikály. Tento účinek může pomoci snižovat riziko některých chronických onemocnění, jako jsou srdečně-cévní onemocnění a některé druhy rakoviny. Zdravá buňka je základem dobrého zdraví.

3. Kvercetin jako přírodní antihistaminikum

Histamin je látka, která se uvolňuje při alergické reakci a způsobuje typické příznaky jako jsou svědění, otoky, rýma a jiné.

Antihistaminické vlastnosti kvercetinu souvisejí s jeho schopností inhibovat (snižovat, blokovat) uvolňování histaminu z mastných buněk a bazofilů (typ bílé krvinky), což jsou klíčové buňky zapojené do alergické reakce.

A tímto způsobem pomáhá snižovat typické příznaky alergie, jako jsou otok, svědění a rýma.

4. Přírodní bojovník proti alergiím

Alergie je reakce imunitního systému na látky, které jsou pro většinu lidí neškodné. Tyto látky, známé jako alergeny, mohou zahrnovat pyl, prach, potravinové výrobky nebo zvířecí srst.

Při alergii imunitní systém nesprávně identifikuje tyto běžné látky jako hrozbu a reaguje na ně uvolňováním chemikálií. již výše zmíněný histamin.

A právě kvercetin může pozitivně ovlivňovat různé aspekty imunitního systému, které hrají roli při alergických reakcích, čímž pomáhá modulovat alergickou odezvu. Snižuje například produkci zánětlivých cytokinů, které jsou důležité při rozvoji alergických symptomů.

Kromě toho díky svým protizánětlivým vlastnostem může kvercetin snižovat zánět spojený s již probíhajícími alergickými reakcemi a astmatem.

A tyto účinky jsou důležité při zmírňování dlouhodobých symptomů alergie.

5. Diabetes

Kvercetin může pomáhat zlepšovat inzulínovou senzitivitu, což je klíčové pro správné řízení hladiny cukru v krvi. Lepší citlivost na inzulín znamená, že buňky těla jsou schopnější efektivně využívat glukózu z krve.

Zároveň při diabetu mellitus je často zvýšen oxidativní stres způsobený vysokou hladinou cukru v krvi. Kvercetin působí jako silný antioxidant, který může pomoci chránit buňky před poškozením způsobeným volnými radikály, které jsou běžnější při diabetu.

Prospěšné jsou i již výše zmíněné protizánětlivé účinky kvercetinu, které mohou být užitečné při prevenci komplikací spojených s diabetem.

Některé studie naznačují, že kvercetin může ovlivňovat metabolismus glukózy v těle a potenciálně tak pomáhat při kontrole hladiny cukru v krvi. (European Journal of Pharmacology, Eid HM, et al., 2012)

Existují naznačení, že kvercetin může pomoci chránit beta buňky slinivky břišní, které produkují inzulín, před poškozením nebo dysfunkcí. (Pharmacological Research, 2009)

6. Zlepšení fungování imunitního systému

Kvercetin může posílit imunitní systém a pomoci tělu v boji proti infekcím a chorobám. Má potenciál podpořit činnost imunitních buněk, jako jsou mastné buňky, bazofily a eosinofily, které jsou důležité při alergických reakcích a tím pomoci regulovat imunitní odpověď.

V neposlední řadě hraje důležitou roli jeho antioxidační působení (ochrana buněk před volnými radikály, které mohou oslabit imunitní systém) a protizánětlivé působení, čímž může regulovat zánětlivou reakci a zmírňovat příznaky spojené s autoimunitními onemocněními a alergiemi.

7. Ochrana před neurologickými poruchami

Podle několika vědeckých studií se zdá, že kvercetin má neuroprotektivní účinky. Tato látka, nacházející se v mnoha druzích ovoce a zeleniny, má schopnost chránit mozkové buňky před poškozením způsobeným oxidativním stresem a zánětem.

Tyto vlastnosti kvercetinu mohou snižovat riziko vývoje neurodegenerativních onemocnění, jako jsou Alzheimerova choroba a demence.

Další vlastnosti:

• Je vhodný při děravém (propustném) střevě - snižuje prozánětlivou aktivitu ve střevě.
  • Ochrana jaterních buněk před toxickým poškozením alkoholem.
  • Chrání cévy a příznivě ovlivňuje srdečně-cévní systém: díky svým protizánětlivým a antioxidačním vlastnostem.
  • Redukuje tvorbu vicelárního tuku (tuk obalující vnitřní orgány) z čehož profituje např. játra a je vhodná i např. při stukovaných játrech.
  • Vliv na funkci spermií u neplodných mužů: Jedna studie zkoumala vliv kvercetinu na funkci spermií u neplodných mužů s leukocytospermií. Výsledky naznačují, že kvercetin může mít antioxidační účinky na spermie.

Kvercetin jako doplněk výživy (nebo na kvalitě záleží)

Při výběru kvalitního kvercetinového doplňku je důležité mít na zřeteli biologickou dostupnost (vstřebatelnost) daného kvercetinu.

Skvělou volbou je kvercetin ve fosfolipidovém komplexu s až 20-násobně vyšší biologickou dostupností v porovnání s běžným konvenčním kvercetinem.

Kromě toho je v kombinaci se dvěma rostlinnými enzymy papainem (z papáje) a bromelainem (z ananasu), které také zlepšují jeho vstřebávání a účinnost.

Výhodné je i doplňování vitamínu C. Vitamin C může totiž ještě více navýšit biologickou dostupnost kvercetinu v těle a zároveň pomáhat udržovat jeho stabilitu.

Hýčkejte si své zdraví a pokud se vám článek líbil, tak nás potěšíte jeho sdílením.

Zdroje: